Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 22-0586-0 metelli cifam

Klocki hamulcowe - komplet 22-0586-0 METELLI CIFAM

22-0586-0 Klocki hamulcowe - komplet METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

29030, 29053, 29083, 29084, 29113, 29114, 29210, D1407

numer części:

22-0586-0

producent:

METELLI CIFAM

spełnia wymagania Normy ECE Approved
Grubość 1 [mm] 28,0
Drgania bez tłumika drgań skrętnych
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
nr EAN 8032747623794

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 22-0586-0 METELLI CIFAM

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      002 420 08 20
MERCEDES-BENZ      002 420 55 20
MERCEDES-BENZ      003 420 55 20
MERCEDES-BENZ      A002 420 08 20
MERCEDES-BENZ      A002 420 55 20
MERCEDES-BENZ      A003 420 55 20
zamienniki:
FCV1086B
brak
FERODO
FCV1578B
brak
FERODO
FCV1578BFE
brak
FERODO
FCV1579B
brak
FERODO
FCV1579BFE
brak
FERODO
FCV1583B
brak
FERODO
FCV1584B
brak
FERODO
FCV1585B
brak
FERODO
FCV1585BFE
brak
FERODO
FCV760B
brak
FERODO
151040-067
brak
ICER
151040-112
brak
ICER
151040-113
brak
ICER
151040-120
brak
ICER
151040-127
brak
ICER
151040
brak
ICER
541698
brak
VALEO
FCV1762B
brak
FERODO
FCV1762BFE
brak
FERODO
FCV1763B
brak
FERODO
10635
brak
FEBI BILSTEIN
2903004230
brak
JURID
2903005390
brak
JURID
2905304230
brak
JURID
2905305390
brak
JURID
223936
brak
NK
1501223936
brak
SBS
29030.282.1
brak
ZIMMERMANN
29083.282.1
brak
ZIMMERMANN
29113.282.1
brak
ZIMMERMANN

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 22-0586-0 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 22-0586-0 METELLI CIFAM:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.