Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 822-067-0 metelli cifam

Klocki hamulcowe - komplet 822-067-0 METELLI CIFAM

822-067-0 Klocki hamulcowe - komplet METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

822-067-0

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 822-067-0 METELLI CIFAM

numery OEM:
TOYOTA      04465-20170
TOYOTA      04465-20200
TOYOTA      04465-32170
TOYOTA      04465-YZZAG
TOYOTA      04491-20680
TOYOTA      04491-32131
TOYOTA      04491-32132
TOYOTA      04491-32150
TOYOTA      04491-32151
TOYOTA      04491-32152
TOYOTA      04491-32153
TOYOTA      04491-32160
TOYOTA      04491-32170
TOYOTA      04491-32171
TOYOTA      04491-32240
TOYOTA      04491-32241
TOYOTA      04491-32340
LEXUS      04465-32170
LEXUS      04465-YZZAG
LEXUS      04491-20680
LEXUS      04491-32131
LEXUS      04491-32132
LEXUS      04491-32150
LEXUS      04491-32151
LEXUS      04491-32152
LEXUS      04491-32153
LEXUS      04491-32160
LEXUS      04491-32170
LEXUS      04491-32171
LEXUS      04491-32240
LEXUS      04491-32241
LEXUS      04491-32340
LEXUS      04491-32341
zamienniki:
181004
brak
ICER
363702160950
brak
MAGNETI MARELLI
T0042
brak
PAGID
FSL602
brak
FERODO
598267
brak
VALEO
J PA-237AF
brak
JAPANPARTS
J PA-251AF
brak
JAPANPARTS
J PA-252AF
brak
JAPANPARTS
PA-251AF
brak
JAPANPARTS
PA-252AF
brak
JAPANPARTS
50-02-251
brak
ASHIKA
50-02-252
brak
ASHIKA
224515
brak
NK
1501224515
brak
SBS
1501224527
brak
SBS

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 822-067-0 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 822-067-0 METELLI CIFAM:

2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.