Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB1950 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB1950 MINTEX

MDB1950 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

23092, 23110, 23111

numer części:

MDB1950

producent:

MINTEX

Szerokość [mm] 131,6
Wysokość [mm] 77,2
Grubość [mm] 16
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 23092
System hamulcowy Brembo
Numer artykułu zalecanego dodatku MBA1694
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
nr EAN 5028740035491

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB1950 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB1950 ALFA 159 2.4JTDM 05- 16.0MM
numery OEM:
ALFA ROMEO      6001073124
ALFA ROMEO      71770977
ALFA ROMEO      77362226
ALFA ROMEO      77363328
ALFA ROMEO      77363336
ALFA ROMEO      77363545
ALFA ROMEO      77364265
ALFA ROMEO      9948030
ALFA ROMEO      9948557
ALFA ROMEO      9951050
ALFA ROMEO      9951155
FIAT      71770977
FIAT      77362226
FIAT      77363328
FIAT      77363336
FIAT      9948557
LANCIA      77362226
LANCIA      77363328
LANCIA      9948557
RENAULT      410603307R
RENAULT      410605555R
RENAULT      410609317R
VOLVO      30645135
VOLVO      30748513
VOLVO      30748957
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB1950 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB1950 MINTEX:

Arkadiusz, Warszawa-Wesoła
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Białystok
2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.