Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB2080 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB2080 MINTEX

MDB2080 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

23582, 23583, 7743D868

numer części:

MDB2080

producent:

MINTEX

Szerokość 1 [mm] 111,3
Szerokość 2 [mm] 91
Wysokość 1 [mm] 44,8
Wysokość 2 [mm] 44
Grubość [mm] 15,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 23582
System hamulcowy Akebono
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 8,1
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5028740052238

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB2080 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB2080 MITSUBISHI MONTERO II 1.8GDI, 2.5TD, 3.0 V6 9/99- 15.5MM
numery OEM:
CHRYSLER      068020256AA
CHRYSLER      68020256AA
CHRYSLER      K68028671AA
CHRYSLER      V2018671AA
CITROËN      1606294580
CITROËN      425390
CITROËN      425391
CITROËN      425448
DODGE      2AMV4671AA
DODGE      68028671AA
DODGE      K68033078AA
DODGE      V2018671AA
DODGE      V2018671AB
LANCIA      K68028671AA
MITSUBISHI      1606294580
MITSUBISHI      4605A265
MITSUBISHI      4605A447
MITSUBISHI      4605A448
MITSUBISHI      4605A487
MITSUBISHI      4605A502
MITSUBISHI      MN102628
MITSUBISHI      MR510544
MITSUBISHI      MZ690183
MITSUBISHI      MZ690346
MITSUBISHI      MZ690574
PEUGEOT      425390
PEUGEOT      425391
PEUGEOT      425448
JEEP      V2011271AA
JEEP      V2011271AB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB2080 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB2080 MINTEX:

2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.