Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB2870 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB2870 MINTEX

MDB2870 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

24415, 24416, 24417, 8536D1421, 8536D1559

numer części:

MDB2870

producent:

MINTEX

Szerokość [mm] 131,4
Wysokość [mm] 59,7
Grubość [mm] 19,1
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24415
System hamulcowy Mando
Numer artykułu zalecanego dodatku MBA1776
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
nr EAN 5028740683012

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB2870 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB2870 OPEL INSIGNIA 1.6, 1.8, 2.0CDTI 08-
numery OEM:
GMC      20877794
OPEL      13237750
OPEL      1605185
OPEL      1605236
OPEL      1605624
OPEL      22959105
OPEL      95514525
SAAB      13237753
CHEVROLET      13237750
CHEVROLET      13312895
CHEVROLET      20963796
CHEVROLET      23214903
CHEVROLET      23316342
BUICK      20963796
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB2870 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB2870 MINTEX:

Arkadiusz, Warszawa-Wesoła
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Białystok
2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.