Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB2968 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB2968 MINTEX

MDB2968 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

24283, 24284, 24285, 8948D1454

numer części:

MDB2968

producent:

MINTEX

Szerokość [mm] 125,6
Wysokość [mm] 50,9
Grubość [mm] 15,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24283
System hamulcowy Lucas
Numer artykułu zalecanego dodatku MBA1772
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 8,1
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5028740700375

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB2968 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB2968 MAZDA 2 1.3, 1.5 07-/ DAIHATSU MATERIA 1.0 06-
numery OEM:
DAIHATSU      04465B1190
DAIHATSU      04465B1190000
DAIHATSU      04465B1191
DAIHATSU      04465B1191000
DAIHATSU      04465B1320
DAIHATSU      04465B1380
DAIHATSU      04491B1120
DAIHATSU      04491B1121
MAZDA      DFY13328Z
MAZDA      DFY13328ZA
MAZDA      DFY13328ZA9C
MITSUBISHI      04465B1120
MITSUBISHI      DFY13328Z
SUZUKI      5581052R50
SUZUKI      5581068L00
SUZUKI      5581068L00000
SUZUKI      5581068L50
SUZUKI      5581068L50000
SUZUKI      5581068R10
SUZUKI      5581071L51
SUZUKI      55810B58M50N
SUZUKI      55810M60M00
SUZUKI      55810M69P50
PROTON      55810B58M50N000
CHANGAN FORD MAZDA      DGY13328Z
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB2968 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB2968 MINTEX:

2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.