Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB3005 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB3005 MINTEX

MDB3005 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

24822, 24823, 24824, 8438D1326

numer części:

MDB3005

producent:

MINTEX

Szerokość [mm] 116,7
Wysokość [mm] 52,7
Grubość [mm] 17
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 24822
System hamulcowy Lucas
Numer artykułu zalecanego dodatku MBA1246
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
nr EAN 5028740737470

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB3005 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB3005 CHRYSLER GRAND VOYAGER IV 2.8CRD 07-, 3.3 08-
numery OEM:
CHRYSLER      00K68159138AA
CHRYSLER      00K68159143AA
CHRYSLER      068029887AB
CHRYSLER      068044761AA
CHRYSLER      068044761AB
CHRYSLER      068044761AC
CHRYSLER      68029887AB
CHRYSLER      68044761AA
CHRYSLER      68044761AB
CHRYSLER      68044761AC
CHRYSLER      68159143AA
CHRYSLER      K68044761AA
DODGE      2AMV4887AA
DODGE      68029887AA
DODGE      V2019887AA
DODGE      V2019887AB
FIAT      00K68159138AA
FIAT      00K68159143AA
FIAT      00K68192439AA
FIAT      K68029887AA
FIAT      K68029887AB
FIAT      K68159138AA
FIAT      K68159143AA
FIAT      K68192439AA
FIAT      K68192439AB
VOLKSWAGEN      7B0698451
VOLKSWAGEN      7B0698451A
VOLKSWAGEN      7B0698451C
VOLKSWAGEN      7B0698451D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB3005 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB3005 MINTEX:

2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.