Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB3189 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB3189 MINTEX

MDB3189 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

24606, 25214, 25214 175 1 5, 8755D1547, 8785D1547

numer części:

MDB3189

producent:

MINTEX

Szerokość [mm] 116,6
Wysokość 1 [mm] 60
Wysokość 2 [mm] 59
Grubość [mm] 17,5
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
Numer WVA 25214
System hamulcowy Lucas
Długość opakowania [cm] 15,2
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,4
nr EAN 5028740779937

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB3189 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB3189 AUDI A6 2.0TDI 163KM 11-, 2.0TFSI 211KM 11-
numery OEM:
AUDI      4G0698451
AUDI      4G0698451A
AUDI      4G0698451B
AUDI      4G0698451C
AUDI      4G0698451J
AUDI      4G0698451K
PORSCHE      95B698451E
PORSCHE      9A769845100
SEAT      4G0698451
SEAT      4G0698451A
SEAT      4G0698451B
SEAT      4G0698451C
SEAT      4G0698451J
SKODA      4G0698451
SKODA      4G0698451A
SKODA      4G0698451B
SKODA      4G0698451C
SKODA      4G0698451J
VOLKSWAGEN      4G0698451
VOLKSWAGEN      4G0698451A
VOLKSWAGEN      4G0698451B
VOLKSWAGEN      4G0698451C
VOLKSWAGEN      4G0698451J
FAW-AUDI      4GD698451
FAW-AUDI      4GD698451A
FAW-AUDI      L4GD698451
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB3189 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB3189 MINTEX:

Arkadiusz, Warszawa-Wesoła
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Białystok
2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.