Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB3336 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB3336 MINTEX

MDB3336 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

25688, 25689, 25690, 8908D1679

numer części:

MDB3336

producent:

MINTEX

Szerokość [mm] 101,4
Wysokość [mm] 44,3
Grubość [mm] 14,3
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 25688
System hamulcowy Akebono
Numer artykułu zalecanego dodatku MBA1673
Długość opakowania [cm] 9,5
Szerokość opakowania [cm] 8,2
Wysokość opakowania [cm] 7,3
nr EAN 5028740837743

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB3336 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB3336 CITROEN C4 AIRCROSS 1.6 117KM 12-/ PEUGEOT 4008 1.8HDI AWC 150KM 12-
numery OEM:
CITROËN      1609899680
CITROËN      1619790780
CITROËN      1620368680
CITROËN      1635677180
MAZDA      GHY92648Z
MAZDA      GHY92648ZA
MAZDA      GHY92648ZB
MAZDA      GHY92648ZC
MITSUBISHI      4605A802
MITSUBISHI      4605A998
MITSUBISHI      4605B070
MITSUBISHI      4605B071
MITSUBISHI      4605B384
MITSUBISHI      4605B806
MITSUBISHI      4605B807
MITSUBISHI      4605B808
MITSUBISHI      4605B914
MITSUBISHI      4605B915
MITSUBISHI      4605B916
PEUGEOT      1609899680
PEUGEOT      1635677180
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB3336 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB3336 MINTEX:

Piotr, Białystok
2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub
Arkadiusz, Warszawa-Wesoła
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.