Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB3826 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB3826 MINTEX

MDB3826 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

22269, 22270, 25592, 25593, 8882D1653

numer części:

MDB3826

producent:

MINTEX

Szerokość 1 [mm] 155,9
Szerokość 2 [mm] 155,4
Wysokość 1 [mm] 76
Wysokość 2 [mm] 66,4
Grubość 1 [mm] 19,4
Grubość 2 [mm] 20,1
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
kierunkowa 
Numer WVA 22269
System hamulcowy Teves
Długość opakowania [cm] 17
Szerokość opakowania [cm] 12
Wysokość opakowania [cm] 8,3
nr EAN 5028740915915

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB3826 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB3826 FORD MONDEO 1.0, 1.5 ECOBOOST, 1.5TDCI 14-, S-MAX 2.0TDCI 15- PRZÓD
numery OEM:
FORD      1860105
FORD      1917494
FORD      2014119
FORD      2016609
FORD      5601729
FORD      BRF33
FORD      DG9C2001AE
FORD      DG9C2001BF
FORD      DG9C2K021EC
FORD      DG9C2K021ED
FORD      DG9C2K021EE
FORD USA      2289501
FORD USA      DG9C2001AF
FORD USA      DG9Z2001D
LINCOLN      BRF1532
LINCOLN      DG9Z2001A
LINCOLN      DG9Z2001B
LINCOLN      DG9Z2001F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB3826 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB3826 MINTEX:

2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.