Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB3895 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB3895 MINTEX

MDB3895 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

22412, 22413, 22414, 9053D1818

numer części:

MDB3895

producent:

MINTEX

Szerokość [mm] 193,2
Wysokość [mm] 64,6
Grubość [mm] 19,1
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 22412
System hamulcowy Teves
Długość opakowania [cm] 20,9
Szerokość opakowania [cm] 13,4
Wysokość opakowania [cm] 8,8
nr EAN 5028740906951

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB3895 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB3895 FORD GALAXY 2.0TDCI 15-, S-MAX 2.0TDCI 15- PRZÓD
numery OEM:
FORD      1884555
FORD      2241923
FORD      E1GC2K021AC
FORD      KTJ1GC2K021AA
FORD      KTLX612K021CYC
FORD USA      5301453
FORD USA      5311041
FORD USA      5311711
FORD USA      5320461
FORD USA      5320463
FORD USA      F2GC2001AA
FORD USA      F2GC2001AB
FORD USA      F2GC2001AC
FORD USA      F2GC2001CA
FORD USA      F2GC2001CB
FORD USA      F2GZ2001A
FORD USA      F2GZ2001C
LINCOLN      BRF1536
LINCOLN      BRF1544
LINCOLN      G3GZ2001B
LINCOLN      HP5Z2001B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB3895 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB3895 MINTEX:

2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.