Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volvo V70 III (135) D4 AWD (2007.10-2015.12) 163km » MDB3950 mintex
wybrany samochód: 
Volvo V70 Iii (135) D4 Awd (2007.10-2015.12) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet MDB3950 MINTEX

MDB3950 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

22231, 22531, 8893D1833

numer części:

MDB3950

producent:

MINTEX

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]123,2
Wysokość 1 [mm]53,2
Wysokość 2 [mm]47,9
Grubość [mm]15,9
Styk ostrzegawczy o zużyciubez styku zużycia
Numer WVA22531
System hamulcowyTeves
Długość opakowania [cm]12,5
Szerokość opakowania [cm]8,1
Wysokość opakowania [cm]8
nr EAN5028740916356

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB3950 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB3950 FORD KUGA II 1.5TDCI, 2.0TDCI, 1.5 ECOBOOST, 1.6 ECOBOOST 13- TYŁ
numery OEM:
FORD      2018449
FORD      2110582
FORD      2211284
FORD      2454300
FORD      5302023
FORD      5341206
FORD      DG9C2M0007AB
FORD      DG9C2M007AB
FORD      DG9C2M007CB
FORD      DG9Z2200A
FORD      KTJ1GC2M007AA
FORD      KTJ1GC2M007AB
FORD      KTLX612M007AEB
FORD      MEDG9J2M007HA
FORD USA      5302023
FORD USA      DG9C2M007CB
FORD USA      DG9Z2200A
FORD USA      DG9Z2200C
FORD USA      DG9Z2200F
LINCOLN      DG9Z2200D
CHANGAN FORD MAZDA      5181857
CHANGAN FORD MAZDA      DG9C2M007AA
CHANGAN FORD MAZDA      DG9C2M007AB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB3950 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB3950 MINTEX:

2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.