Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W) 3.2 DI-D (V68W, V78W) (2006.09-???) 170km » 85005 nissens
wybrany samochód: 
Mitsubishi Pajero Classic (v2_w, V6_w, V7_w) 3.2 Di-d (v68w, V78w) (2006.09-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85005 NISSENS

85005 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85005

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

85005

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]104
Średnica [mm]315
Liczba łopatek wentylatora5
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286241251

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85005 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: CHEVROLET TIGRA, OPEL COMBO/MINIVAN, CORSA B, CORSA B/HATCHBACK, TIGRA, ZAFIRA A 1.2-2.0D 03.93-06.05
numery OEM:
GMC      1314 521
GMC      1341 258
GMC      1341 307
GMC      1341253
GMC      90469469
GMC      90469600
GMC      90510209
GMC      9117716
OPEL      1314 521
OPEL      1341 258
OPEL      1341 307
OPEL      1341253
OPEL      90469469
OPEL      90469600
OPEL      90510209
OPEL      9117716
VAUXHALL      1314 521
VAUXHALL      1341 258
VAUXHALL      1341 307
VAUXHALL      1341253
VAUXHALL      90469469
VAUXHALL      90469600
VAUXHALL      90510209
VAUXHALL      9117716

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85005 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.