Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85232 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85232 NISSENS

85232 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85232

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

85232

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 96
Średnica [mm] 360
Liczba łopatek wentylatora 5
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286243392

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85232 NISSENS

Wentylator chłodnicy P (z obudową) pasuje do: TOYOTA COROLLA, COROLLA VERSO 1.4/1.6/1.8 08.01-03.09
numery OEM:
TOYOTA      16361-0D090
TOYOTA      16361-21060
TOYOTA      16363-0D040
TOYOTA      16363-0D100
TOYOTA      16711-0D070
TOYOTA      16711-0D071
TOYOTA      16711-0D072
TOYOTA      16711-0D160
TOYOTA      16711-22100
TOYOTA      1671122130
PONTIAC      16361-0D090
PONTIAC      16361-21060
PONTIAC      16363-0D040
PONTIAC      16363-0D100
PONTIAC      16711-0D070
PONTIAC      16711-0D071
PONTIAC      16711-0D072
PONTIAC      16711-0D160
PONTIAC      16711-22100
PONTIAC      1671122130
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85232 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.