Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Saab 9-5 (YS3E) 1.9 TiD (2006.01-2009.12) 150km » 85386 nissens
wybrany samochód: 
Saab 9-5 (ys3e) 1.9 Tid (2006.01-2009.12) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85386 NISSENS

85386 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85386

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

85386

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]150
Średnica [mm]295
Liczba łopatek wentylatora6
Napięcie [V]12
Ilość biegunów4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286244672

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85386 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: CHRYSLER 300M 2.7/3.5 07.98-09.04
numery OEM:
CHRYSLER      4596402AA
CHRYSLER      K4596402AA
DODGE      4596402AA
DODGE      K4596402AA
GMC      4596402AA
GMC      K4596402AA
zamienniki:

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85386 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.