Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853) 1.8 GTE quattro (85Q) (1984.08-1986.08) 112km » 85523 nissens
wybrany samochód: 
Audi 80 B2 Sedan (811, 813, 814, 819, 853) 1.8 Gte Quattro (85q) (1984.08-1986.08) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85523 NISSENS

85523 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85523

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

85523

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]250
Średnica [mm]300
Liczba łopatek wentylatora9
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286269811

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85523 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, SAAB 9-3 1.8-3.2 04.02-02.15
numery OEM:
OPEL      13114368
OPEL      13114369
OPEL      1341364
OPEL      1341365
OPEL      1341366
OPEL      1341368
OPEL      1341369
OPEL      24410993
OPEL      24418346
OPEL      24419326
OPEL      24419346
OPEL      6341154
SAAB      13114368
SAAB      13114369
SAAB      1341364
SAAB      1341365
SAAB      1341369
SAAB      24410993
SAAB      24418346
SAAB      24419326
SAAB      24419346
SAAB      6341154
VAUXHALL      13114368
VAUXHALL      13114369
VAUXHALL      1341364
VAUXHALL      1341365
VAUXHALL      1341369
VAUXHALL      24410993
VAUXHALL      24418346
VAUXHALL      24419326
VAUXHALL      24419346
VAUXHALL      6341154

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85523 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.