Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 069422342010 magneti marelli

Wentylator, chłodzenie silnika 069422342010 MAGNETI MARELLI

069422342010 Wentylator, chłodzenie silnika MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MTC342AX

numer części:

069422342010

producent:

MAGNETI MARELLI

Ogrzewanie/chłodzenie Wentylator podwójny
Napięcie [V] 12
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
nr EAN 8001063379913

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 069422342010 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
OPEL      1341364
OPEL      1341365
OPEL      1341366
OPEL      1341368
OPEL      1341369
OPEL      6341154
SAAB      13114368
SAAB      13114369
SAAB      1341364
SAAB      1341365
SAAB      1341366
SAAB      1341368
SAAB      1341369
SAAB      24410993
SAAB      24418347
SAAB      24419326
VAUXHALL      13114368
VAUXHALL      13114369
VAUXHALL      1341364
VAUXHALL      1341365
VAUXHALL      1341366
VAUXHALL      1341368
VAUXHALL      1341369
VAUXHALL      24410993
VAUXHALL      24418346
VAUXHALL      24418347
VAUXHALL      24419326
CHEVROLET      13114368
CHEVROLET      13114369
CHEVROLET      1341364
CHEVROLET      1341365
CHEVROLET      1341366
CHEVROLET      1341368
CHEVROLET      1341369
CHEVROLET      24410993
CHEVROLET      24418347
CHEVROLET      24419326
zamienniki:
85525
brak
NISSENS
696387
brak
VALEO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 069422342010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.