Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz ACTROS MP2 / MP3 2631 (2002-???) 313km » 85583 nissens
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Actros Mp2 / Mp3 2631 (2002-???) 313km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85583 NISSENS

85583 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85583
322.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85583

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]280
Średnica [mm]345
Liczba łopatek wentylatora8
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286246348

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85583 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FIESTA V, FUSION, MAZDA 2 1.25-2.0 11.01-12.12
numery OEM:
FORD      1310446
FORD      1334095
FORD      1334248
FORD      1343611
FORD      1343764
FORD      1346532
FORD      1347511
FORD      1358334
FORD      1364707
FORD      1365355
FORD      1367452
FORD      1467012
FORD      1467013
FORD      1494829
FORD      1494833
FORD      1495679
FORD      4S6H8C607BA
FORD      4S6H8C607BB
FORD      4S6H8C607BC
FORD      4S6H8C607BD
FORD      4S6H8C607BE
FORD      4S6H8K620BA
FORD      4S6H8K620BB
FORD      4S6H8K620BC
FORD      5S6H 8C607 BE
FORD      5S6H 8C607 BF
FORD      5S6H 8C607 BG
FORD      5S6H8C607BA
FORD      5S6H8C607BB
FORD      5S6H8C607BC
FORD      5S6H8C607BD
FORD      Y40115025B
FORD      Y40215025B
MAZDA      Y40115025B
MAZDA      Y40115025C
MAZDA      Y40115025D

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85583 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.