Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi Q5 (8RB) 2.0 TDI quattro (2013.11-2017.05) 190km » VNT051416 japanparts
wybrany samochód: 
Audi Q5 (8rb) 2.0 Tdi Quattro (2013.11-2017.05) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika VNT051416 JAPANPARTS

VNT051416 Wentylator, chłodzenie silnika JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

VNT051416

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]250
Średnica [mm]360

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika VNT051416 JAPANPARTS

WENTYLATOR CHŁOD JAPANPARTS VNT051416
numery OEM:
FORD      1141507
FORD      1141508
FORD      1141511
FORD      1310443
FORD      1319971
FORD      1319972
FORD      1337584
FORD      1337585
FORD      1337586
FORD      1345619
FORD      1366100
FORD      1366103
FORD      1387355
FORD      1475300
FORD      1475302
FORD      1479883
FORD      1495675
FORD      1495676
FORD      1495677
FORD      1495687
FORD      2S6H8C607EA
FORD      2S6H8C607EC
FORD      2S6H8C607ED
FORD      4S6H8C607AE
FORD      C20115025
MAZDA      1141507
MAZDA      1141511
MAZDA      C20115025
MAZDA      C20115025C

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika VNT051416 JAPANPARTS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.