Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85030 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85030 NISSENS

85030 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85030
Wentylator, chłodzenie silnika 85030
85030
nissens 85030 Wentylator, chłodzenie silnika
269.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85030

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 240
Średnica [mm] 363
Liczba łopatek wentylatora 8
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286241497

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85030 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FIESTA V, FUSION, MAZDA 2 1.2-1.6 11.01-12.12

Wentylator, chłodzenie silnika 85030 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 85030 producenta NISSENS

FORD

1141507, 1225368, 1255441, 1310443, 1337586, 1337596, 1345619, 1366103, 1387355, 1479883, 1495687, 2S6H8C607DA, 2S6H8C607DB, 2S6H8C607DC, 2S6H8C607DD, 2S6H8C607DE, 4S6H8C607AA, 4S6H8C607AB, 4S6H8C607AC, 4S6H8C607AD, 4S6H8C607AE, C20215025, C20215025A, C20215025B, C20215025C, C20215025D

MAZDA

1141507, 1225368, 1255441, 1310443, 1337586, 1337596, 1345619, 1366103, 1387355, 1479883, 1495687, 2S6H8C607DA, 4S6H8C607AA, 4S6H8C607AB, 4S6H8C607AC, 4S6H8C607AD, C20215025, C20215025A, C20215025B, C20215025C, C20215025D

numery OEM:
FORD      1141507
FORD      1225368
FORD      1255441
FORD      1310443
FORD      1337586
FORD      1337596
FORD      1345619
FORD      1366103
FORD      1387355
FORD      1479883
FORD      1495687
FORD      2S6H8C607DA
FORD      2S6H8C607DB
FORD      2S6H8C607DC
FORD      2S6H8C607DD
FORD      2S6H8C607DE
FORD      4S6H 8C607 AA
FORD      4S6H 8C607 AB
FORD      4S6H 8C607 AC
FORD      4S6H 8C607 AD
FORD      4S6H8C607AE
FORD      C20215025
FORD      C20215025A
FORD      C20215025B
FORD      C20215025C
FORD      C20215025D
MAZDA      1141507
MAZDA      1225368
MAZDA      1255441
MAZDA      1310443
MAZDA      1337586
MAZDA      1337596
MAZDA      1345619
MAZDA      1366103
MAZDA      1387355
MAZDA      1479883
MAZDA      1495687
MAZDA      2S6H8C607DA
MAZDA      4S6H 8C607 AA
MAZDA      4S6H 8C607 AB
MAZDA      4S6H 8C607 AC
MAZDA      4S6H 8C607 AD
MAZDA      C20215025
MAZDA      C20215025A
MAZDA      C20215025B
MAZDA      C20215025C
MAZDA      C20215025D

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85030 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.