Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 069422309010 magneti marelli

Wentylator, chłodzenie silnika 069422309010 MAGNETI MARELLI

069422309010 Wentylator, chłodzenie silnika MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MTC309AX

numer części:

069422309010

producent:

MAGNETI MARELLI

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Napięcie [V] 12
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
nr EAN 8001063379746

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 069422309010 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FORD      1141507
FORD      1141508
FORD      1141509
FORD      1145420
FORD      1152148
FORD      1310446
FORD      1319971
FORD      1334095
FORD      1337582
FORD      1337583
FORD      1343764
FORD      1345619
FORD      1364707
FORD      1366103
FORD      1373585
FORD      1467012
FORD      1467013
FORD      1474348
FORD      1475300
FORD      2S6H8C607BE
FORD      2S6H8C607CA
FORD      2S6H8C607FB
FORD      2S6H8C607FC
FORD      2S6H8C607FD
MAZDA      C20115025
MAZDA      Y40115025

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 069422309010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.