Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85617 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85617 NISSENS

85617 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

85617

producent:

NISSENS

Ilość biegunów: 2
Status produktu: Artykuł wychodzący

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85617 NISSENS

numery OEM:
OPEL      1341 204
OPEL      1341 256
OPEL      1341 277
OPEL      1341151
OPEL      1341171
OPEL      1341274
OPEL      90466493
OPEL      90467915
OPEL      90529881
OPEL      90570404
OPEL      90570701
OPEL      90570703
OPEL      90571266
OPEL      9157173
CADILLAC      1341 204
CADILLAC      1341 256
CADILLAC      1341 277
CADILLAC      1341151
CADILLAC      1341171
CADILLAC      1341274
CADILLAC      90466493
CADILLAC      90467915
CADILLAC      90529881
CADILLAC      90570404
CADILLAC      90570701
CADILLAC      90570703
CADILLAC      90571266
CADILLAC      9157173
zamienniki:
V40-01-1025
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85617 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.