Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85629 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85629 NISSENS

85629 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
 

    Ocena:
numer części:

85629

producent:

NISSENS

Status produktu: Normal
nr EAN 5707286246676

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85629 NISSENS

Wentylator chłodnicy BMW 5 (E39) 2.0-4.9 09.95-05.04
numery OEM:
BMW      6 921 946
BMW      6.921.395
BMW      64506908030
BMW      6454 6 921 946
BMW      6454.6.921.395
BMW      64546919057
BMW      64548380781
BMW      6908030
BMW      6919057
BMW      8380781
ALPINA      6 921 946
ALPINA      6.921.395
ALPINA      64506908030
ALPINA      6454 6 921 946
ALPINA      6454.6.921.395
ALPINA      64546919057
ALPINA      64548380781
ALPINA      6908030
ALPINA      6919057
ALPINA      8380781

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85629 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 85629

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.