Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85742 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85742 NISSENS

85742 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85742
Wentylator, chłodzenie silnika 85742
85742
nissens 85742 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85742 nissens

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

85742

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 204
Średnica [mm] 305
Liczba łopatek wentylatora 8
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286383869

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85742 NISSENS

Wentylator chłodnicy P pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5, A6 C6, A8 D2, A8 D3, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5, SHARAN 1.6-6.0 11.94-03.11

Wentylator, chłodzenie silnika 85742 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 85742 producenta NISSENS

AUDI

4B0959455C, 4B0959455L, 8D0959455J

VOLKSWAGEN

4B0959455C, 4B0959455L, 8D0959455J

numery OEM:
AUDI      4B0959455C
AUDI      4B0959455L
AUDI      8D0959455J
VOLKSWAGEN      4B0959455C
VOLKSWAGEN      4B0959455L
VOLKSWAGEN      8D0959455J

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85742 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.