Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85782 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85782 NISSENS

85782 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85782
Wentylator, chłodzenie silnika 85782
85782
nissens 85782 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85782 nissens
249.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85782

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 67
Średnica [mm] 318
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286389113

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85782 NISSENS

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL ADAM, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK, CORSA E, CORSA E/HATCHBACK 1.0-1.4LPG 07.06-

Wentylator, chłodzenie silnika 85782 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 85782 producenta NISSENS

OPEL

13263551, 1341393, 1341564, 55702186

numery OEM:
OPEL      13263551
OPEL      1341393
OPEL      1341564
OPEL      55702186
VAUXHALL      13263551
VAUXHALL      1341393
VAUXHALL      1341564
VAUXHALL      55702186
zamienniki:
V40-01-1064
brak
VEMO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85782 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.