Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » zacisk hamulcowy » zacisk hamulcowy, zestaw naprawczy zacisku hamulcowego » 2136209 nk

Zacisk hamulca 2136209 NK

2136209 Zacisk hamulca NK
 

    Ocena:
numer części:

2136209

producent:

NK

parzyste numery artykułów 2136210
Materiał Żeliwo
Ograniczenia producenta ATE
Typ zacisku hamulca Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
Średnica [mm] 57
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] 25
rozstaw otworów [mm] 5
nr EAN 5703858201944

skład zestawu:
8647017 Tłoczek, zacisk hamulca
8899055 Zestaw naprawczy, zacisk hamulca
8999002 Tuleja prowadząca, zacisk hamulcowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zacisk hamulca 2136209 NK

Koszt kaucji: 0.00 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

numery OEM:
OPEL      5 42 293
OPEL      5 42 452
OPEL      5 42 458
OPEL      5391990
OPEL      5392014
OPEL      5542064
OPEL      5542106
OPEL      90544026
OPEL      9192454
OPEL      93173271
OPEL      93173731
OPEL      93190644
OPEL      93192746
OPEL      R1740125
SAAB      5055413
SAAB      5391990
SAAB      5392014
SAAB      90544026
SAAB      9192454
SAAB      93173271
SAAB      93173731
SAAB      93192746
VAUXHALL      5391990
VAUXHALL      5392014
VAUXHALL      90544026
VAUXHALL      9192454
VAUXHALL      93173271
VAUXHALL      93173731
VAUXHALL      93190644
VAUXHALL      93192746
VAUXHALL      R1740078
VAUXHALL      R1740125
CHEVROLET      5391990
CHEVROLET      5392014
CHEVROLET      90544026
CHEVROLET      9192454
CHEVROLET      93173271
CHEVROLET      93173731
CHEVROLET      93192746

Zastosowanie Zacisk hamulca 2136209 NK w samochodach:

Zacisk hamulcowy


Zacisk jest integralną częścią układu hamulcowego. To konstrukcja, której celem jest przyciskanie klocków do tarcz hamulcowych w momencie wciskania pedału hamulca przez kierowcę.

Uszkodzenie zacisku może objawiać się poprzez samoczynne zaciskanie się hamulców, zjeżdżanie z obranego toru jazdy w trakcie hamowania lub blokowanie się tylnych hamulców w momencie, kiedy są mocno obciążane. Do tego dochodzi również wyczuwalne tętnienie pedału hamulca albo wyraźny opór, który pedał stwarza przy wciskaniu.

Samodzielnej naprawy tego elementu można podjąć się tylko w przypadku drobnych uszkodzeń lub nieprawidłowości (rdza, brak smarowidła, brud). Aby tego dokonać, należy podnieść samochód i zdemontować koło. Następnie trzeba odkręcić mocowanie zacisku i zdjąć element bez odłączania go od kanału płynu hamulcowego.

Jeśli uszkodzenia są poważniejsze, zaleca się przeprowadzenie naprawy w profesjonalnej stacji obsługi. Przy dużych uszkodzeniach mechanicznych i braku doświadczenia, samodzielne próby naprawy mogą uszkodzić hermetyczność układu