Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 224742 nk

Klocki hamulcowe - komplet 224742 NK

224742 Klocki hamulcowe - komplet NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

224742

producent:

NK

Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze zintegrowanym stykiem ostrzegającym o zużyciu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładką wytłumiającą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
Długość złącza ostrzegawczego [mm] 210
Numer WVA WVA 21938/19.5/20.3
kierunkowa 
Grubość 1 [mm] 19,6
Grubość 2 [mm] 20,4
Wysokość 1 [mm] 74,2
Wysokość 2 [mm] 74,1
Szerokość 1 [mm] 156,6
Szerokość 2 [mm] 156,8
nr EAN 5703858580667

skład zestawu:
7999123 Zestaw akcesoriów, klocki hamulcowe
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 224742 NK

numery OEM:
AUDI      4B0 615 116 A
AUDI      4B0 698 151
AUDI      4B0 698 151 A
AUDI      4B0 698 151 AB
AUDI      4B0 698 151 AF
AUDI      4B0 698 151 B
AUDI      4B0 698 151 E
AUDI      4B0 698 151 H
AUDI      4B0 698 151 J
AUDI      4B0 698 151 K
AUDI      4B0 698 151 M
AUDI      4B0 698 151 N
AUDI      4F0 698 151
AUDI      8E0 698 151 F
AUDI      8E0 698 151 J
AUDI      8E0 698 151 K
SEAT      8E0 698 151 K
SKODA      4B0 698 151 J
SKODA      4B0 698 151 N
SKODA      8E0 698 151 J
VOLKSWAGEN      4B0 698 151
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 A
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 AB
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 AF
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 B
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 E
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 H
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 J
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 K
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 M
VOLKSWAGEN      4B0 698 151 N
VOLKSWAGEN      4F0 698 151
VOLKSWAGEN      8E0 698 151 F
VOLKSWAGEN      8E0 698 151 K
VOLKSWAGEN      JZW 698 151 N

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 224742 NK w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.