Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 291941 nk

Czujnik, prędkość obrotowa koła 291941 NK

291941 Czujnik, prędkość obrotowa koła NK
nk 291941
Czujnik, prędkość obrotowa koła 291941

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

291941

producent:

NK

Status produktu: Normalny
nr EAN 5703858876562

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 291941 NK

numery OEM:
CITROËN      14 008 995 80
CITROËN      14 009 719 80
CITROËN      14 010 408 80
CITROËN      14 999 380 80
CITROËN      4545 F0
FIAT      1401040880
FIAT      1499938080
PEUGEOT      14 008 995 80
PEUGEOT      14 009 719 80
PEUGEOT      14 010 408 80
PEUGEOT      14 999 380 80
PEUGEOT      4545 F0

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 291941 NK w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.