Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 292342 nk

Czujnik, prędkość obrotowa koła 292342 NK

292342 Czujnik, prędkość obrotowa koła NK
nk 292342
Czujnik, prędkość obrotowa koła 292342

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

292342

producent:

NK

Status produktu: Normalny
nr EAN 5703858876630

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 292342 NK

numery OEM:
ALFA ROMEO      52012826
ALFA ROMEO      52070363
ALFA ROMEO      55700426
FIAT      52012826
FIAT      52070363
FIAT      55700426
FIAT      55701387
FIAT      55703974
OPEL      1229098
OPEL      1229099
OPEL      13381328
OPEL      13381329
OPEL      55700426
OPEL      6235747
OPEL      6235748
OPEL      93189276
OPEL      93189277
VAUXHALL      13381328
VAUXHALL      13381329
VAUXHALL      93189276
VAUXHALL      93189277

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 292342 NK w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.