Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 293608 nk

Czujnik, prędkość obrotowa koła 293608 NK

293608 Czujnik, prędkość obrotowa koła NK
nk 293608
Czujnik, prędkość obrotowa koła 293608

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

293608

producent:

NK

Ograniczenia producenta TRW
nr EAN 5703858876999

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 293608 NK

numery OEM:
NISSAN      47900 00Q0B
NISSAN      47900 00Q0C
NISSAN      47900 00Q0J
NISSAN      47900 00QAC
OPEL      4400485
OPEL      4418643
OPEL      91165927
OPEL      93194900
OPEL      93860619
RENAULT      8200 003 513
RENAULT      8200 184 210
RENAULT      8200 724 127
VAUXHALL      91165927
VAUXHALL      93194900

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 293608 NK w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.