Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 293609 nk

Czujnik, prędkość obrotowa koła 293609 NK

293609 Czujnik, prędkość obrotowa koła NK
nk 293609
Czujnik, prędkość obrotowa koła 293609

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

293609

producent:

NK

Status produktu: Normalny
nr EAN 5703858877002

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 293609 NK

numery OEM:
ALFA ROMEO      52012825
ALFA ROMEO      52070362
ALFA ROMEO      55700425
FIAT      52012825
FIAT      52070362
FIAT      55700425
OPEL      1238399
OPEL      1247506
OPEL      13260662
OPEL      13381153
OPEL      6235742
OPEL      93189275
OPEL      93191478
VAUXHALL      13381153
VAUXHALL      93189275
VAUXHALL      93191478

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 293609 NK w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.