Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 294751 nk

Czujnik, prędkość obrotowa koła 294751 NK

294751 Czujnik, prędkość obrotowa koła NK
nk 294751
Czujnik, prędkość obrotowa koła 294751
 

    Ocena:
numer części:

294751

producent:

NK

parzyste numery artykułów 294750
nr EAN 5703858873950

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 294751 NK

numery OEM:
AUDI      4E0 927 803 A
AUDI      4E0 927 803 D
AUDI      4E0 927 803 F
PORSCHE      4E0 927 803 A
PORSCHE      4E0 927 803 D
PORSCHE      4E0 927 803 F
VOLKSWAGEN      4E0 927 803
VOLKSWAGEN      4E0 927 803 A
VOLKSWAGEN      4E0 927 803 D
VOLKSWAGEN      4E0 927 803 F
BENTLEY      4E0 927 803 A
BENTLEY      4E0 927 803 D
BENTLEY      4E0 927 803 F

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 294751 NK w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.