Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Volkswagen PASSAT B6 Variant (3C5) 2.0 BlueTDI (2009.01-2010.11) 143km » 392560 nk
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B6 Variant (3c5) 2.0 Bluetdi (2009.01-2010.11) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pierścień nadajnika impulsów, ABS 392560 NK

392560 Pierścień nadajnika impulsów, ABS NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

392560

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]10,8
Średnica wewnętrzna [mm]48
średnica zewnętrzna [mm]76,5
nr EAN5703858888589

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pierścień nadajnika impulsów, ABS 392560 NK

numery OEM:
FORD      1061678
FORD      1069295
FORD      1141882
FORD      4664143
FORD      95VW-3K187-BB
FORD      95VW3-BA413-AB
FORD      98AB-2B384-BB
MAZDA      5S43-2B-384AA
MAZDA      98AB-2B-384BB
SEAT      7M0 407 321 B
SEAT      7M0 498 099 AX
SEAT      7M0 798 099 A
VOLKSWAGEN      7M0 798 099 A
FORD USA      5S432B384AA
FORD USA      98AB2B384BB

Zastosowanie Pierścień nadajnika impulsów, ABS 392560 NK w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.