Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Opel MONTEREY B (M98) 3.5 V6 24V (UBS26D, UBS26G) (1998.07-1999.08) 215km » 5043009 nk
wybrany samochód: 
Opel Monterey B (m98) 3.5 V6 24v (ubs26d, Ubs26g) (1998.07-1999.08) 215km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 5043009 NK

5043009 Sworzeń wahacza NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

5043009

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Wymiar stożka [mm]15
nr EAN5703858467746

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 5043009 NK

numery OEM:
MITSUBISHI      MB241883
MITSUBISHI      MB303374
MITSUBISHI      MB303375
MITSUBISHI      MB349444
MITSUBISHI      MB349445
MITSUBISHI      MB430350
MITSUBISHI      MB430351

Zastosowanie Sworzeń wahacza 5043009 NK w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 5043009 NK:

2023-07-02
 5/5
Napiszę za jakieś 10tys km

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.