Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Opel ADMIRAL B 2.8 S (1969-1975) 132km » 5043216 nk
wybrany samochód: 
Opel Admiral B 2.8 S (1969-1975) 132km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 5043216 NK

5043216 Sworzeń wahacza NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

5043216

producent:

NK

Status produktu: Normalny
nr EAN5703858467944

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 5043216 NK

numery OEM:
MAZDA      3665732
MAZDA      8AU134540
MAZDA      8AU143510
MAZDA      UB3999354
MAZDA      UH7134540
MAZDA      XM343263AA
FORD USA      3665732
FORD USA      UH7134540
FORD USA      XM343263AA
FORD ASIA / OZEANIA      3665732
FORD ASIA / OZEANIA      UH7134540
FORD ASIA / OZEANIA      XM34-3263-AA

Zastosowanie Sworzeń wahacza 5043216 NK w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 5043216 NK:

2023-07-02
 5/5
Napiszę za jakieś 10tys km

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.