Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 5044540 nk

Sworzeń wahacza 5044540 NK

5044540 Sworzeń wahacza NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

5044540

producent:

NK

Status produktu: Normalny
nr EAN 5703858851163

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 5044540 NK

SWORZEĐ WAHACZA TOYOTA P. HI-LUX 4WD 84-88
numery OEM:
TOYOTA      43330 29 105
TOYOTA      43330 29 215
TOYOTA      43330 29 305
TOYOTA      43330 29 345
TOYOTA      43330 39 195
TOYOTA      43330 39 235
TOYOTA      43330 39 255
TOYOTA      43340 39 175
TOYOTA      43340 39 235
LAND ROVER      4333029105
LAND ROVER      4333029305
LAND ROVER      4333029345

Zastosowanie Sworzeń wahacza 5044540 NK w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 5044540 NK:

Artur, Warszawa
2023-07-02
 5/5
Napiszę za jakieś 10tys km

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.