Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 824751 nk

Pompa hamulcowa 824751 NK

824751 Pompa hamulcowa NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

824751

producent:

NK

Średnica [mm] 22,2
nr EAN 5703858510855

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 824751 NK

numery OEM:
AUDI      322 611 019 A
AUDI      853 611 019
AUDI      853 611 019 A
AUDI      893 611 019
AUDI      893 611 019 A
AUDI      893 611 019 E
AUDI      893 611 021 B
VOLKSWAGEN      322 611 019 A
VOLKSWAGEN      322 611 022 A
VOLKSWAGEN      853 611 019
VOLKSWAGEN      853 611 019 A
VOLKSWAGEN      893 611 019
VOLKSWAGEN      893 611 019 A
VOLKSWAGEN      893 611 019 E
VOLKSWAGEN      893 611 021 B

Zastosowanie Pompa hamulcowa 824751 NK w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.