Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » 8525149 nk

Przewód hamulcowy elastyczny 8525149 NK

8525149 Przewód hamulcowy elastyczny NK
nk 8525149
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

8525149

producent:

NK

Długość [mm] 329
nr EAN 5703858890636

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny 8525149 NK

numery OEM:
FORD      1379916
FORD      1380835
FORD      1436638
FORD      1452070
FORD      1487148
FORD      1510215
FORD      1671645
FORD      6G91-2282-DB
FORD      6G91-2282-DC
FORD      6G91-2282-DD
FORD      6G91-2282-DE
FORD      6G91-2282-DF
FORD      6G91-2282-DG
VOLVO      30793956
VOLVO      31305096
VOLVO      31317431
VOLVO      31341509
VOLVO      32246099

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny 8525149 NK w samochodach:

Opinie Klientów o Przewód hamulcowy elastyczny 8525149 NK:

2023-05-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.