Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 47002 nrf

Wentylator, chłodzenie silnika 47002 NRF

47002 Wentylator, chłodzenie silnika NRF
nrf 47002
Wentylator, chłodzenie silnika 47002
47002
nrf 47002 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 47002 nrf
Wentylator, chłodzenie silnika 47002 nrf

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

47002

producent:

NRF

Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 260/260
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 300/400
Liczba łopatek wentylatora 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez opornika obciążeniowego
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Ilość biegunów 4
nr EAN 8718042029010

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 47002 NRF

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD MONDEO I, MONDEO II, MONDEO III 1.6/1.8/2.0 01.93-03.07
numery OEM:
FORD      1018214
FORD      1018221
FORD      1020755
FORD      1020756
FORD      1074639
FORD      1074641
FORD      1093459
FORD      1093460
FORD      1099017
FORD      1099018
FORD      1102258
FORD      1102259
FORD      6770629
FORD      6830239
FORD      6874608
FORD      6985517
FORD      6985518
FORD      7223496
FORD      7223497
FORD      95BB8C607AC
FORD      95BB8C607AD
FORD      95BB8C607AE
FORD      95BB8C607AG
FORD      95BB8C607BC
FORD      95BB8C607BD
FORD      95BB8C607BE
FORD      95BB8C607BF
FORD      95BB8C607BG

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 47002 NRF w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 47002 NRF:

Cezary, Radzanowo
2021-05-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Informacje o producnecie części zamiennych firmie NRF



NRF jest holenderską firmą produkującą części zamienne do samochodów. Została założona w 1933 roku i od tego czasu stała się jednym z czołowych dostawców części chłodniczych i układów chłodzenia w Europie. Obecnie firma posiada fabryki w kilku krajach Europy, w tym w Holandii, Niemczech, Belgii i Polsce. NRF produkuje szeroki zakres produktów, w tym chłodnice, wentylatory, pompy wody, radiatory i elementy układów chłodzenia. Firma jest znana z wysokiej jakości produktów i usług oraz dba o zrównoważony rozwój i zrównoważoną produkcję.