Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0282720 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0282720 OCAP

0282720 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0282720

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny [mm] RHT M 14x1,5
nr EAN 8054682005237

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0282720 OCAP

KOŃCÓWKA DRĄŻKA OCAP 0282720 PRAWA CHRYSLER VOYAGER IV
numery OEM:
CHRYSLER      05066373AA
CHRYSLER      05066373AB
CHRYSLER      05183761AA
CHRYSLER      05183761AC
CHRYSLER      05183761AD
CHRYSLER      5066373AA
CHRYSLER      5066373AB
CHRYSLER      506637AA
CHRYSLER      5103320AB
CHRYSLER      5183761AA
CHRYSLER      5183761AB
CHRYSLER      5183761AC
CHRYSLER      5183761AD
CHRYSLER      68014944AA
DODGE      05183761AA
DODGE      05183761AB
DODGE      05183761AC
DODGE      5183761AA
DODGE      5183761AB
DODGE      5183761AC
DODGE      5183761AD
FIAT      5183761AD
FIAT      K05183761AD
FIAT      K68141058AA
JEEP      05183761AA
JEEP      05183761AB
JEEP      05183761AC
JEEP      05183761AD
JEEP      5183761AA
JEEP      5183761AB
JEEP      5183761AC
JEEP      68014944AA
JEEP      68141058AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0282720 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.