Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 0291387 ocap

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0291387 OCAP

0291387 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP
 

    Ocena:
numer części:

0291387

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
parzyste numery artykułów 0281387
nr EAN 8054682001116

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0291387 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0291387 LEWA BMW 3 E46 98-04
numery OEM:
BMW      32106774220
BMW      32211095957
BRILLIANCE BMW      32106774220
BRILLIANCE BMW      32211095957

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0291387 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.