Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 0400406 ocap

Zestaw naprawczy, Sworzeń wahacza 0400406 OCAP

0400406 Zestaw naprawczy, Sworzeń wahacza OCAP
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

0400406

producent:

OCAP

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8054682019548

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw naprawczy, Sworzeń wahacza 0400406 OCAP

SWORZEŃ WAH OCAP 0400406 FIAT UNO
numery OEM:
FIAT      4402649 Z
LANCIA      4402649 Z
SEAT      4402649 Z
SEAT      SE 141 140 104 A
SEAT      SE141140104A
AUTOBIANCHI      4402644
AUTOBIANCHI      4402649 Z

Zastosowanie Zestaw naprawczy, Sworzeń wahacza 0400406 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw naprawczy, Sworzeń wahacza 0400406 OCAP:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.