Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 0400773 ocap

Sworzeń wahacza 0400773 OCAP

0400773 Sworzeń wahacza OCAP
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

0400773

producent:

OCAP

Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 8054682002304

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 0400773 OCAP

SWORZEŃ WAH OCAP 0400773 OPEL ASCONA C
numery OEM:
OPEL      1603121
OPEL      1603163
OPEL      1603167
OPEL      90141398
OPEL      94625941
OPEL      94635311
OPEL      94635313
VAUXHALL      1603121
VAUXHALL      1603163
VAUXHALL      90141398
VAUXHALL      90297863
VAUXHALL      94625941
VAUXHALL      94635311
VAUXHALL      94635313

Zastosowanie Sworzeń wahacza 0400773 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 0400773 OCAP:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.