Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Toyota COROLLA liftback (KE, TE) 1.2 (KE36_) (1976.09-1980.01) 54km » 0401137 ocap
wybrany samochód: 
Toyota Corolla Liftback (ke, Te) 1.2 (ke36_) (1976.09-1980.01) 54km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 0401137 OCAP

0401137 Sworzeń wahacza OCAP
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

0401137

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyz obu stron
Masa napełnionego [kg]1400
nr EAN8054682002380

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 0401137 OCAP

SWORZEŃ WAH OCAP 0401137 FIAT DUCATO 95-02
numery OEM:
CITROËN      1302368080
CITROËN      3640.32
CITROËN      364032
FIAT      1302368080
PEUGEOT      1302368080
PEUGEOT      3640.32
PEUGEOT      364032

Zastosowanie Sworzeń wahacza 0401137 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 0401137 OCAP:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.