Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Mercedes-benz SPRINTER 4-t Platforma / podwozie (B904) 408 CDI (2000.04-2006.05) 82km » 0402936 ocap
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4-t Platforma / Podwozie (b904) 408 Cdi (2000.04-2006.05) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 0402936 OCAP

0402936 Sworzeń wahacza OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

0402936

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyz obu stron
nr EAN8054682025921

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 0402936 OCAP

numery OEM:
FORD      3665732
MAZDA      8AU1-34-510
MAZDA      8AU1-34-540
MAZDA      UB39-99-354
MAZDA      UH71-34-540

Zastosowanie Sworzeń wahacza 0402936 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 0402936 OCAP:

ERMAKOV, VILLERS COTTERETS
2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.