Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 0403149 ocap

Sworzeń wahacza 0403149 OCAP

0403149 Sworzeń wahacza OCAP
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

0403149

producent:

OCAP

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
nr EAN 8054682026614

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 0403149 OCAP

SWORZEŃ WAH OCAP 0403149 PEUGEOT 308 07-
numery OEM:
CITROËN      3640.53
CITROËN      3640.60
CITROËN      3640.68
CITROËN      3640.73
CITROËN      364053
CITROËN      364060
CITROËN      364068
CITROËN      364073
PEUGEOT      3640.53
PEUGEOT      3640.60
PEUGEOT      3640.68
PEUGEOT      3640.73
PEUGEOT      364053
PEUGEOT      364060
PEUGEOT      364068
PEUGEOT      364073

Zastosowanie Sworzeń wahacza 0403149 OCAP w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 0403149 OCAP:

2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.