Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 06-S058 optimal

Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S058 OPTIMAL

06-S058 Czujnik, prędkość obrotowa koła OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

06-S058

producent:

OPTIMAL

Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Głębokość zabudowy [mm] 39,7
parzyste numery artykułów 06-S064
nr EAN 4031185267533

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S058 OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      1K0 927 807
AUDI      WHT 003 859
SEAT      1K0 927 807
SEAT      WHT 003 859
SKODA      1K0 927 807
SKODA      WHT 003 859
VOLKSWAGEN      1K0 927 807
VOLKSWAGEN      WHT 003 859
VAG      1K0 927 807
VAG      WHT 003 859

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S058 OPTIMAL w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.