Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 06-S119 optimal

Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S119 OPTIMAL

06-S119 Czujnik, prędkość obrotowa koła OPTIMAL
optimal 06-S119
Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S119
06-S119

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

06-S119

producent:

OPTIMAL

Długość przewodu [mm] 1195
Rodzaj czujnika pasywny czujnik
nr EAN 4031185268141

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S119 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      4545.32
CITROËN      4545.45
CITROËN      96165516
CITROËN      96181977
CITROËN      96181978
CITROËN      96181979
CITROËN      96217752
PEUGEOT      4545.32
PEUGEOT      4545.45
PEUGEOT      96165516
PEUGEOT      96181977
PEUGEOT      96181978
PEUGEOT      96181979
PEUGEOT      96217752
TALBOT      9616551680
TALBOT      9618197880

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S119 OPTIMAL w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.