Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 06-S393 optimal

Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S393 OPTIMAL

06-S393 Czujnik, prędkość obrotowa koła OPTIMAL
optimal 06-S393
Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S393
06-S393
54.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

06-S393

producent:

OPTIMAL

Długość przewodu [mm] 740
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
nr EAN 4031185581042

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S393 OPTIMAL

numery OEM:
OPEL      12 35 053
OPEL      12 35 326
OPEL      12 47 310
OPEL      12 47 749
OPEL      12841616
OPEL      12848538
OPEL      22821303
OPEL      22831244
OPEL      23483145
OPEL      62 38 228
SAAB      12848538
SAAB      22821303
SAAB      22831244
CHEVROLET      22821303
CHEVROLET      22831244

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S393 OPTIMAL w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.