Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 06-S653 optimal

Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S653 OPTIMAL

06-S653 Czujnik, prędkość obrotowa koła OPTIMAL
optimal 06-S653
Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S653
06-S653

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

06-S653

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Głębokość zabudowy [mm] 17
parzyste numery artykułów 06-S652
nr EAN 4031185704182

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S653 OPTIMAL

Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S653 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S653 producenta OPTIMAL

VOLKSWAGEN

6E0927804A, 6E0927804B

AUDI

6E0927804A, 6E0927804B

numery OEM:
AUDI      6E0 927 804 A
AUDI      6E0 927 804 B
VOLKSWAGEN      6E0 927 804 A
VOLKSWAGEN      6E0 927 804 B
VAG      6E0 927 804 A
VAG      6E0 927 804 B

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 06-S653 OPTIMAL w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.